Thinkersgate

Thinkersgate

lördag 31 december 2011

Slutet av 2011.....GOTT NYTT ÅR!!!

28/12...jobb                                                           
I dag blev det en extra insatt jobbardag, nämligen planering. Vi har väl klagat lite på för lite realtid för planering (det är alltid så mycket annat som ska göras ist för den verkliga planeringen) och fick därför en extra dag (utan vik för att barnant var så lågt) mitt i julhelgen. Nu var vi inte så många där för att många hade sparat sin sem och övertid för att kunna ta ut den under julhegen (annan tid är svår). Flera hade planerat att resa till släkt och vänner eller andra saker.....och det gör de rätt i. en del var för slutkörda och behövde ledigheten och några andra var sjuka. Så ser det ut i dag. Slit och släp. Hoppas att alla mina arbetskamrater får en fin jul med glädje och vila. Vi ses igen 2012!!
Var själv väldigt trött när jag kom hem men tog fram "Dart Vader" direkt. Han fick arbeta lite innan jag tog helgrast. Kändes skönt att veta att det var rent o fint. Avslutade dagen med min bok, som jag hoppas kunna läsa ut under min efterlängtade ledighet.

29/12 Staden.....
Sov ut i dag. Blev förvånad över hur länge jag sov...i ett sträck. Både jag och gubbkatten sov som stockar. Han gillar inte när det blåser och vill gärna hålla sig intill mig, och det får han den lille raringen. Följde med dotter och småkids in till staden. Hanna bytte en julklapp till en bättre julklapp och vi tittade runt lite och fikade. Att fika är en stor happening för barnen och jag kan hålla med dom....mums så gott det var. Det var ganska mycket folk men funka bra ändå.
30/12 Stadsretur....
Följde med dotter in till staden igen, som lite sällskap. Hon skulle lösa ut ett presentkort hon fått av sin moder (dvs mig då...:-) på en sminkning. hon ville bli fin inför nyårsfirande med kusiner och andra vänner. Och....hon blev verkligen fin! Roligt att titta på och se hur proffsen arbetar. Sedan följde jag med henne hem medan hon packade o grejade för att sedan köra henne in till "The Big Party". Min fina tjej var så vacker.....tycker mamma. 
Upptäcker på vägen hem att bensinlampan lyser ihärdigt. Nu har jag inte min bil heller utan dotterns bättre ´up-to-date´bil. Har varken mobil eller tillgång till station för påfyllning.....på ett tag. Svälj, svett och ber en bön till chefen en våning upp att om lite ´mercy´och hjälp att ta mig hem (dessutom hade det blivit kallt ute. Inte kul att stå¨vid en vägren och försöka få lift till en bensinmack). The Big Boss var bussig och jag kom hem. Tack, Tack åter igen! Har "tacksamhetskoftan" på intill sovdags. 
31/12 Nu smäller det......
Ja, bokstavligen så gör det det redan. Buller, pang och krevader redan på kvällskvisten (= 18:20). Lille kissen kommer att göra på sig i pälsen för han är så rädd för sådant. Jag har noterat att han byggt ett skyddsrum under överkastet på sängen. Det blir nog bra, där får han vara den lille gubbkissen. Hanna har en trevlig tillställning att se fram emot och kan få lite rast från vardagen och bara bli servad. Det har hon gott och väl förtjänat. Själv har jag nyligen skickat i väg lite nyårshälsningar till goda vänner. Passar på nu innan ´trafiken´blir för tät. Skall ta mig en liten glögg och kaka, sedan läsa några rader ur braboken. Angenämt! 

GOTT NYTT ÅR!!!!     
 och 
"May The Force Be With You"                  

                                                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar