Thinkersgate

Thinkersgate

lördag 17 december 2011

17/12 Baka skutt, kameler och elefanter.

17/12 Lördag
I dag var det en bättre dag......det var inget T Rexöga som stirrade tillbaka i spegeln. Inget "spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som läskigast i landet är?" Jag kände igen min egen nuna om än jag önskat en gradering uppåt. Bättre än sist iaf.
I dag var det "hästfiltsgrått" och regn ute så jag har haft inneaktiviteter sts. Har surfat runt på nätet och tittat in hos en massa mysiga bloggar. "Lottens vita och gröna" tar jag alltid en sväng till, men det blev några fler i liknande ´världar´. Åh, ni har det så fint så jag blir alldeles varm om hjärtat. Önskar jag kunde fånga trollfén med sitt magiska spö och förvandla lite hemma....på studs. Känner en harmoni när jag tittar in och lyckokänsla därinne i ´pysselhjärtat´. Lottens fina smycken (som till det mesta var sålda när jag tänkte välja ett. men det kommer nog fler. De är alldeles underbara). Längtar till att få göra om hallen. Håller på att skaffa de saker som behövs (väggfärg, trappfärg mm). Inne i huvudet ser jag hur det ska bli. Jag får hoppas att verkligheten håller med sedan. Det tar ju lite längre tid med allt när man är själv och ska fixa allt själv.....men till slut så.Jag såg ett underbart (fler faktiskt) porslin i dag = kärlek. "Jolins" blogg, tror jag visst. Till min lycka har jag ordnat sista julklappen till Embla (mitt lilla hjärta) på nätet. Glad, javisst! Hon kommer att bli sååå fin, min lilla älva! Nu är det bara smågrejer kvar förutom maten. Det ordnar sig till slut, som det för det mesta gör. Jag haver bakat pepparkakor i em. Sista baket. Elefanter, kameler, får, lille skutt mm. Bamse hittade jag inte (kakmått), han var väl ute på äventyr kanske. Haren var också borta, så han följde väl med. Jag har en del lite annorlunda kakmått som brukar roa fikagästerna (lika mycket som barnen). Skojsigt tycker jag med. Man blir väl aldrig riktigt vuxen....:-).....men det stör mig inte alls. Nu ska jag titta på musikprogrammet i Tv-lådan...sista........och ta något smarrigt till.

"May The Force Be With You"                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar