Thinkersgate

Thinkersgate

söndag 11 december 2011

11/12 Söndagsgrejande....3:e advent!

11/12 Söndag....och 3:e advent!                              


I dag tog jag en skön sovmorgon tillsammans med katten. Efter att ha grävt för kabel (värmepinne till blå lådan, med lite grävhjälp) i fredags och snyggat upp, samt burit bort många kg sten i lördags behövde kroppen ´stunda helgen till´.           
Så i dag har jag plockat och snyggat till i största allmänhet, bakat en mjuk pepparkaka, ´julat´till det lite, planterat en julgrupp, satt ljus på mors grav, handlat och förberett för morgondagen. Nästa v kommer att bli hektisk. Måndagen firas Lucia på kvällen, därefter har vi (personal) lite julmöte. Tisd ska jag och en fd arbetskamrat fira en äldre fd arbetskamrat som fyller jämt (om hon är i form). Innan ska vi ordna till en fin blomgrupp. Ons el tors ska värmepinnan kopplas in (el-fixet), den dag som blir över är jag inbjuden på kaffe och byta bok och pratstund hos en kompis. Sist men inte minst är jag bortbjuden tillsammans med Hanna på julbord. Denna vecka kommer att bara blåsa till. Så, veckan därpå blir att ordna till det sista julfixet, handla de klappar som fattas och mathandla (för mat som skall göras till vårt eget julbord). Hoppas på lite ledighet då jag har en hög komptid att ta ut. Om så, ska det bli innerligt skönt. Har inte varit till skogen som tänkt och vet inte riktigt när det ska bli av? Skall inhandla en en att klä i silver och ev en utanför entrén. Får se hur allt slutar? Hur som helst.....det blir jul iaf! <:-) 

"May The Force Be With You"
Lussekatter finns! <:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar