Thinkersgate

Thinkersgate

fredag 20 januari 2012

20/1 Fredag och Fabians dag.

20/1 Fredag....Underbara dag!                                  
Åter fredag igen. Veckan gick ganska snabbt trots extra sent med kvällsmöte. Det har inte varit så många barn som förut...ännu, men precis så som det borde vara. Man kan klart se att barnen är mindre stressade och att de minsta mår bra av det. Jag/vi tackar för var dag innan det proppas igen. Detta till trots har vi känt oss hängiga och trötta. Kan det bero på att kroppen längtar ljus? 
Efter jobbet tog jag en balja te och en "unna-mig-bulle" för att sedan läsa tidningen i sängen och lyssna på P3 och Morgan/Krister (?). Där blev det stora hål för jag nickade till ett antal gånger. Gillar detta program som är vänligt, varmt, roligt och underhållande. Det kändes bättre sedan och jag tog tag i "draken" och städade av lite = check. Tvätt också avklarad = check. Handla gör jag på lördag för nu vill jag ha skön helg och långmysa fredag. Älskar fredagar då man varvar ner och har en helg framför sig....`Viva Sarita´  vad underbart! Me Like a Lot! :-)
Grattis alla som heter Fabian!!

Tänker en del på en film som jag såg förra helgen, den släpper inte riktigt. "Mammut" (Modyson). För att vara kort så visade den barns utsatthet både i den rika världen som i den fattiga. Jag ser den thailänske pojken som försöker hjälpa till, stödja sin lillebror och hålla ihop familjen. Det var så rörande så jag grät o grät. Mycket bra spelprestationer! Tyvärr är den så nära sanningen man kan komma....och det är väl det som gör att den kryper under huden och "talar". Pojken som spelade storebror var dessutom likt mitt barnbarn och det gjorde ont. Lika fast en ljus och en mörk...lika fast olika men ändå så lika....som vi människor egentligen är. Om världen kunde se våra likheter ist för olikheter skulle nog det se betydligt ljusare ut. Vad jag tycker om vuxna som utnyttjar barn (i detta fall i sexuellt syfte) kan inte skrivas ner här. Men de tillhör klart den onda sidan, det mörka av det djävliga. Arma barn i världen.......

Håller på o läser "Den motvillige monarken". Först var jag inte intresserad för jag tänkte att det bara skulle vara svavelspy från journalister men när jag läste lite om den verkade den lite mer biografisk. Jag är varken direkt för eller emot men ogillar om man avsiktligt är ute för att skada någon, vilken det än må vara. Biografier allm intresserar mig om de håller sig till materialet med avsikt att skriva så sanningsenligt som möjligt (även om detta kan bli svärta), och källtrogna. Har ingen klar uppfattning än, ska läsa klart först.
                                                                                           
Klar uppfattning har jag däremot om att jag med det snaraste ska gå ner och poppa en balja "majsgodis". Jag blir alltid så sugen på kvällen. Frusen och sugen på något gott ätbart. Önskar att jag hade ett skummbad att krypa ner i, det skulle vara ljuvligt. Det är livskvalité att ligga i ett varmt skummbad med ett glas cider (el annat), lyssna på lite fin musik och bara njuta. Mer behöver det inte vara för att sätta guldkant på dagen....tillvaron.
Tack för mig.....over and out.                                                 
"May The Force Be With You"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar