Thinkersgate

Thinkersgate

tisdag 8 november 2011

8/11 Löv och lån.

8/11 Tisdag.

Funderar på hur jag ska göra med ett lån. Dags att binda om. Ska man ta rörligt eller binda för en 3 år dessa dagar? Att binda upp (fast) kan ju vara bra om räntan börjar löpa men ränteläget är ju ganska bra och då är det bättre med rörligt. Synd att man inte har någon släkting eller bekant som är insatt i ekonomi. Avvaktar i det längsta. Bankerna vill ju se om sitt hus, och jag om mitt. Har oftast haft 50/50 men nu känns det osäkert pga världsläget/Europaläget (Grekland mm). Ingen bekant på Wall Street heller. Suck. 
Tänk att det varit så skönt så länge. För min del är jag riktigt nöjd med både sommar och höst. Nu på kvällskvisten (sen em) var himlen halt fantastisk. Rosa slöjor över en mörknande botten och längst ut på änden lös den med de sista strimmorna sol....som i guld. Satt o njöt över en kopp te och kände mig berikad av allt det vackra (trots nakenträden). Passade på att kratta "grishagen". Lämnade lite mat åt marktjänsten (maskarna), de ska ju leva de med. Ska sätta upp lite fröbollar i "pippirestaurangen", nu börjar de nog behöva lite utspisning. Förra året saknade jag en del som jag sett fler av förr (tex gråsiskan, gulsparvar som var färre till ant, mfl). Ska se hur det blir i år. Var det tillfälligt eller är det något som händer?                             
I morse stod klockan på 04.45, urk. Men det gick riktigt hyggligt. Tog mig ett vil när jag kom hem, jag och kattgubben. Sedan fick jag lite energi tillbaka och strök upp en väntande hög. 
Var nyss inne på "Lottens hemsida" (= Lotten Vita och Gröna) för att titta på alla fina halsband hon gör. Helt klart att något av dem ska hamna på min adress. Alla är så fina så det blir svårt att välja. Unika är de också eftersom det ena inte är det andra likt. Men allt hon tar sig för och allt som passerar hennes händer blir något speciellt, skönt och underbart! 


Titta på bilderna.....snart kommer snön.........


     "May The Force Be With You"                                               





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar