Thinkersgate

Thinkersgate

lördag 12 november 2011

12/11 Skylift to heaven.

12/11 Lördag.

Fattar inte hur fort tiden går. Fredagen försvann i ett huj och är inne på andra halvlek av lördagen.
Fredagen likt lördagen har varit insvept i 5 nyanser (at least) av grått. Man har bokstavligen haft molnen på axlarna dessa dagar. Det har varit ganska ´rått´ute och då är det dags att ta fram lite tjockare kläder. Kroppen är lite "veklig" nu och inte van vid bistrare väder. Kan bara bocka och Tacka för en mycket lång och fin höst. T o m min svåraste månad November har varit tämligen angenäm så här långt.
I fredags bar det raka spåret ner till banken. Hade precis em innan postat papper för bindning av mitt ena lån ("bonuslånet"). På kvällen senare kom den information som jag väntat o letat efter rätt länge. Lite mer tydlighet kring ränteläget och läget (det nu troliga) för några åt framöver. In och ändra före postgången. Tar åter 50/50 eftersom det är ngt gynnsammare. Önskar bara att jag kunde hitta rätta lotten, typ triss och vinna mig bort från detta lån (tillbaka till läget innan). Får se om min kontaktperson kommer att vara lika trevlig som den som hjälpte mig med detta på banken. Ja, en riktigt fy person....undrar hur länge vi kommer att ha denna service? Fy personer och fy pengar är ju något bankerna håller på att radera. Snart får man betala inträdesavg bara för att komma innanför ytterdörren där. Konstig servicepolicy. Medan de flesta andra servicefunktioner i samhället ss affärer, förskolor, arbetstider inom flera brancher tvingas utöka sina åtaganden och öppettider gör bankerna tvärtom. Lite märkligt.
I dag hade en av grannarna tillgång till en skylift via en kompis och rensade våra takrännor. Bra initiativ. Lite hiss upp till himlen. I dag var den grå himlen så nära så att vi kom i direktkontakt med varandra. :-) Kände inga vingar som viftade förbi. De satt väl på bättre breddgrader och tryckte. Pratade lite med honom (grannen inte ängeln) och han tyckte det där var ganska kul. När han kom bort till mig (slutet el början av huset....beroende på från vart håll man kommer) fixade jag lite kaffe, glögg, p-kaka och frukt åt honom. Det var ganska rått ute och jag tyckte han behövde få lite värme. Passade också på att rivna ner min klätterhortensia som nått ända upp till taket. Fantastisk klätterkraft i denna då jag häromåret sågade ner den. Tyvärr gör den fula märken på fasaden med sina fästen. Mycket fin när den blommar men funderar starkt på att ta bort den....tror jag. Blir ett skrapande för att få bort de fula märkena. Grannen blev så glad över fikat. Kul att så lite kan göra någon glad....det behövs inte så mycket för att visa lite omsorg. Själv blir man ju också glad över ngn annans glädje. Skylift är en bra grej. Är man lite höjdrädd går det ändå rätt bra i en sådan korg. Bra-att-ha-grej till nästa gång vi ska måla. 
Tog en promenad, skönt att få lite luft. Ingen trängsel precis på gångvägarna. I dag är det en riktig "kurainnedag". Det ska jag också göra. Lite självbelöning med p-kaka, lingonglögg och mandarin.
Nu dags till maten....kurrrr....är hungrig.

"May THe Force Be With You"                                 

Räddaren i nöden.......:-)
                                                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar