Thinkersgate

Thinkersgate

lördag 1 mars 2014

Tillbaka igen......

1:a Mars.....2014-03-01

Det var länge sedan jag var på denna sida.....min egen blogg. Var rädd för att den inte ens fanns kvar.

Som sagt, många dagar har gått. Jag har haft mycket hälsoproblem och inte tagit tag i detta. Det har haft en riktig underprioritering. Har vissa tider närmast glömt den.
Nu efter många krångliga stunder, 3 operationer och en del annat tillhörande detta samt väldigt nedsatt hälsa med mycket liten ork så provar jag igen. Lite egenterapi kanske jag kan kalla det. Ska försöka fokusera på det som är positivt i mitt liv och försöka växa på och igenom detta.

Förutom att jag är "kattant" har jag också allt mer blivit en "pippimamma" också. Har en fågelrestaurang" i plommonträdet och dagliga gäster. Nyligen fick jag för första gången steglitsar i min trädgård på besök. Solrosfröna står högt i kurs hos de allra flesta av de små besökarna. I går och i dag kom det ett ganska stort gäng gråsiskor och de är så fina. Har en liten lista som jag fyller på med vilka slags fåglar som gästar mig. Låter kanske töntigt men för mig är det kul. Ser att det har ändrat sig lite under åren. De så vanliga gråsparvarna är inte så många längre och t o m pilfinkarna är färre i antal. Orsakerna kan man fundera på. Det går åt frön så det är åter dags att fylla på. Borde ha köpt en bamsesäck i stället för de mindre jag köper. I direkt billigt men vill så gärna ha dom här och tycker det är fint att kunna hjälpa dom den svåra tiden. I år har det varit en mild vinter men våren är en kommen än och den allra svåraste tiden är kvar. Kanske kommer de och hjälper mig i sommar med flugor och mygg. En win-win situation alltså.


Inte mycket har hänt här inne p g a vad jag skrev ovan. Längtar precis lika mycket som förut på att få hallen ommålad liksom trappan. Nytt golv i matrum o vardagsrum skulle behövas likaså. Drömmen om ett badkar är lika stark eftersom jag är så frusen och skulle göra namnam för onda muskler. Drömmer gör jag alltså än.....utan drömmar så dör man....å t m  jag.    

                                                              
May The Force Be With You!! <3 class="separator" p="" style="clear: both; text-align: center;"> 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar