Thinkersgate

Thinkersgate

söndag 23 september 2012

Och så blev det höst......

Söndag 23:e sptember

Så gick sommaren eller mera höstsommaren. Den bara sipprade ut och blev till höst. Saknar den redan. Har inga blommar direkt att plocka i trädgården, så att förlänga sommaren inomhus blir svårt även det. "Snäcksniglarna" har kalasat i sig det mesta, i princip allt utom gräslöken och några enstaka krukplantor. Nästa vår och sommar blir det en hård tid för "snäckisarna", förutom snigelfritt (snigelmedel) så kommer "terminatorsonja" att vara stand-by.
Vill inte se den långa fina häcken naken igen och trädgården som "det var en gång"......

Tyvärr har den likt mig varit i ett sämre skick än brukligt. Jag har mest varit sjuk då det ena följt i det andra. Mitt immunförsvar har varit (är) väldigt svagt och inte orkat stå emot. P g a detta har jag själv saknat kraft. Lite moment 22. Hoppas på en bättre period för allting nästa år. Hoppet får man aldrig överge, då är det kört.

Inomhus har allt stannat upp som i ett fotoklipp. Det som var på g har stannat till och väntar på bättre tider, kan man säga. Jag längtar och fixar inne i mitt huvud....."arkitekten" är iaf vaken. Kanske.....till slut. 
Såg i går "Avatar", filmen som jag tycker så väldigt mycket om. Kan tyckas larvigt att känna så mycket för en sci-fi film, men denna "budskapsfilm" (min tolkning) är så underbart "förpackad" och utförd. Har sett din tidigare och kommer att se den om igen. Jag skulle önska ibland att jag var en Avatar på Pandora. 

Dags för ett vil snart. Blir soffan tillsammans med min snälle och trogne Herr katt. 

  "May The Force Be With You"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar